AdO cup 2019

Postet av Førde IL - Symjing den 16. Jun 2019

Førde stilte med 4 svømmere på helgens AdO cup. Stemnet er i langbane basseng. Dei fire var Sivert S. Verhage (02), Henrik Stubhaug (03), Reinert S. Erland (04) og Simen Furesund Grimeland (04).

Henrik svømte finale på 100 og 200 bryst på lørdag, medan på søndag kvalifiserte Henrik seg på 50 bryst. Der fekk han følge av Reinert på 50 bryst og Simen på 100 og 200 rygg.

Henrik har inne en stabilt god 50 bryst som er øvelsen han er kvalifisert på til NM, og svømmer to gode 50 metera under kravet til NM. Reinert svømmer ca på pers på flere øvelser, og er nære ett NM krav på 50 bryst. Sivert svømmer fri og fly øvelser, og gjør også gode tider rundt egen pers.

Simen forbedrer seg med 3 sekunder på 100 rygg finalen, og er berre eit halvt sekund bak klubbrekorden. På 200 rygg kommer han inn 0.6 sekund bak sin egen klubbrekord.

på bildet dei tre finalistene fra stemnet: Henrik, Reinert og Simen.

No er det berre NM langbane igjen for Henrik i starten av juli, så er det ferie for klubben.