Spenst Symjecup 2021

Postet av Førde IL - Symjing den 18. Apr 2021

På årets varmaste helg, så passer det vel ikkje bedre enn å arrangere eit symjestemne i Førdehuset. Førde IL Symjing, arrangerte Spenst symjecup 2021. Det var eit stemne med deltagere kun fra Førde IL Symjing. Det var også eit kjærkomment stemne for dommerne, slik at dei også får trent seg til større stemne som kjem seinare i år. Pga korona regler, så var det berre tillatt med deltagere fra eigen kommune, og det er berre ein klubb i kommunen med approberte symjarar. Klubben er stolt over at vi kan stille med nok eigne dommarar til å kunne arrangere slike stemne sjølv. Overdommer Sissel Viddal Laache var svært godt fornøgd med gjennomføringa, sjølv om teknikken gav nokre utfordringar på første dag av stemnet.

På bildet: Overdommer Sissel Viddal Laache (nærats kamera fv) med dommerne til stemnet.

Det vart uansett eit veldig flott stemne, med masse forbedring på dei fleste. Og for fleire LÅMØ aktuelle deltagere, så var dette med på å blande dei inn i kampen om å bli blandt dei 24 beste i sin klasse.

I 2009 årsklassen.

Natalie Råheim forbedra sine LÅMØ poeng med 172 poeng. Hun svømmer meget godt på mange øvelser, og klokker inn på 34;05 på 50 fri. Hun er en alsidig svømmer som får til alle disipliner, og hun styrker sin plass på LÅMØ rankingen.

Gabriel Amble forbedra sine LÅMØ poeng med 106 poeng. På 400 fri, så svømmer han under 6 minutter og perser med 17 sekunder.

Even Bjørkhaug forbedra sine LÅMØ poeng med 109 poeng. Han forbedra bl.a. sin 400 fri med 39 sekunder.

Teodor Monsen svømte berre to LÅMØ øvelser, og forbedra seg med 38 poeng. Han svømte også fleire andre øvelser, og satte mange flotte personlige rekorder.

Mikal Eriksen fekk sin første tid på 3 nye LÅMØ øvelser, og i tilleg forbedra han sin 400 fri med over ett minutt. No mangler han berre 200 rygg, før han er klar for LÅMØ.

I 2008 klassen.

Vilma Guldhav forbedra sine LÅMØ poeng med 326 poeng. Hun imponerte veldig med sin 400 fri som hun forbedra med 32 sekund, fra en tid som hun satt rett før jul. Hun svømmer også fort på de korte distansene og klokka inn ny pers på 50 fri med 5 sekund. Ny tid 32;56. og på 100 fri forbedra hun sin tid med ca 11 sekund.

Mathias Holme  forbedra sine LÅMØ poeng med 75 poeng. Han forbedra sin 400 fri med 34 sekunder, og begynner å kjenne den magiske 5 minutter grensa nærme seg.

Sander Birkeland  forbedra sine LÅMØ poeng med 119 poeng. Han svømmer en meget bra 400 fri, og forbedrer sin pers med 58 sekunder. Sander har en meget energisk måte å svømme på, som han har fått god fremgang med. Det blir spennende å se hvordan den utviklingen blir fremover.

Oliver Drage var berre med på Lørdagen. Han fekk ein godkjent tid på 100 fly, og har dermed alle tider til LÅMØ. Så gjenstår det bare å komme inn blandt de 24 beste i årsklassen når vi teller opp i høst.

I 2007 klassen.

William Wergeland svømte bare èn LÅMØ øvelse, og forbedra den med 50 poeng. Det var på 200 medley der han nesten klarte å kommemunder 3 minutter. Han kom inn på 3:00;49. William forbedra seg på fleire øvelser av dei litt kortare distansene.

Sanne Furesund Grimeland satte to nye personlege rekorder på 50 fri og 50 rygg. På rygg, forbedra hun seg med heile 9 sekund.

Petrikke Monsen  forbedra sine LÅMØ poeng med 230 poeng. På 400 fri, så forbedra hun seg med 36 sekunder. Hun har også hatt stor fremgang på butterflyen, og på 200 medley, så åpna hun med 6 sekunder pers på 50 fly. På 200 IM så ble det 15 sekunder pers.

Jenny Bjørkhaug  forbedra sine LÅMØ poeng med 158 poeng. Hun satte virkelig fart på 400 meteren ved siden av Sunniva. De to kjempet side om side hele veien, og Jenny stakk av med seieren en skikkelig langspurt og vant med mindre enn to sekunder. Hun forbedra sin 400 fri med 22 sekunder, og har virkelig meldt seg på i kampen om en LÅMØ billett.

Sunniva Skrede Hallanger  forbedra sine LÅMØ poeng med 139 poeng. Hun og Jenny hadde mange dueller, og på 200 medley, så kjempa dei om seieren heile vegen, men Sunniva kom i mål 29/100 forran Jenny. Sunniva nærmer seg også å knekke 30 sekunders grensa på 50 fri, og klokka inn på 30;06.

I 2006 klassen.

Ludvik Guldhav  forbedra sine LÅMØ poeng med 141 poeng. Han forbedra sin 400 fri med 12 sekunder, og var for første gang under 5 minutter på denne øvelsen. Han klarte også å komme under 30 sekunder for første gang på 50 fri, og har ellers hatt ett meget godt stemne.

I 2005 klassen.

Anders Scheflo Kvålesvømmer gode tider og viser gryende form på LÅMØ øvelsene. Han setter pers på 50 bryst med tida 34;85. Han holder ett høyt nivå og er klubbens raskeste på 50 fri med 25;50.

I 2004 klassen.

Reinert Erland setter sin første personlige rekord på ca to år når han svømmer inn på 1:09;69 på 100 rygg. Hanfekk også fleire gode tider på sprint øvelsene.

I 2003 klassen.

Henrik Stubhaug setter pers på 50 fri med 27;48. Han får også fleire gode tider og holder seg nær sine personlige rekorder på fleire øvelser.

På bildet: Symjarane som deltok på Spenst symjecup 2021